Info@basit.dk
Tlf: 29868355
Hvis du vil kontaktes, så indtast information og vi kontakter dig hurtigst muligt
Tilmed vores nyhedsbrev
* indicates required
Afleveringsfacen: Gør det til en konkurrencefordel
IT-værktøjer kan hjælpe med at holde styr på en kvalitetssikring, der kan bruges til at skaffe flere sager
Kvalitetssikringen er vigtig, og IT-værktøjer kan hjælpe. Hvis der er styr og struktur på dokumentationen og kvalitetssikringen i sagerne, kan disse bruges til at fastholde kunderne i længere tid og sikre mulighed for en proaktiv bearbejdning. Der er masser af muligheder i drifts-og vedligeholdelsesopgaver og ved at opbygge en metode til at kontakte kunderne i forhold til disse opgaver, sikrer I, at jeres virksomhed får en rimelig andel af drifts- og vedligeholdelses-opgaver på de bygninger, I har været med til at bygge eller renovere tidligere.
Struktur som går igen fra sag til sag

Afleveringsfasen kan struktureres således, at alle sager/projekter følger den samme struktur hver gang. Det handler nemlig om struktur og om at få lavet en nem måde at få samlet informationerne ind fra svendene. Virksomhederne skal afklare, hvilke informationer man ønsker at få på sagerne og sikre, at der ikke skal bruges alt for meget tid på at skrive på byggepladsen eller i servicevognen. Det skal kunne klares med afkrydsninger på en skabelon samt et antal billeder til dokumentation. Skrivearbejdet skal forberedes hjemme på kontoret i faste skabeloner. Ved at gøre opsamling af dokumentation og kvalitetssikring nemt og hurtigt vil svendene i marken også lettere kunne håndtere de nødvendige registreringer.


Dokumentation og kvalitetssikring

Dokumentationen i forbindelse med afleveringsforretningen skal selvfølgelig bruges til at sikre en tilfredsstillende aflevering, sikre input til mangellister, 1- og 5-årseftersyn, nedskrivning af sikkerhedsstillelse mv. Hvis dette struktureres fornuftigt i nogle faste rammer, får virksomheden styr på dokumentationen til gavn for en hurtigere afvikling af aflevering og hurtigere penge i kassen.

Men ikke nok med det. Virksomheden får også en dokumentation, som kan bruges i referencehistorierne, og informationerne kan trækkes med over i tilbud med billeder af de pågældende produkter lige fra kloakføringer under jorden, færdigt monterede ståltrapper med 25 trin, færdigmuret og pudset mur eller helt færdigt byggeri.
Fasthold kunder og skab nye<

vis der er styr og struktur på dokumentationen og kvalitetssikringen i sagerne, kan disse bruges til at fastholde kunderne i længere tid og sikre mulighed for en proaktiv bearbejdning. Der er masser af muligheder i drifts- og vedligeholdelsesopgaver, og ved at opbygge en metode til at kontakte kunderne i forhold til disse opgaver sikrer l, at jeres virksomhed får en rimelig andel af drifts- og vedligeholdelsesopgaver på de bygninger, I har været med til at bygge eller renovere tidligere.